Bratislava 8. októbra (TASR) - Slováci v nasledujúcich komunálnych
voľbách zohľadnia u kandidátov najmä ich znalosti a skúsenosti (8,79
percenta), volebný program (8,70 percenta) alebo ich angažovanosť v
meste či v obci, v ktorej kandidujú (8,66 percenta). Vyplýva to z
prieskumu verejnej mienky, ktorú na účely projektu "Ako vyhrať voľby" urobila agentúra Focus na vzorke 1050 Slovákov v poslednom júlovom týždni.
Voliči budú podľa prieskumu pripisovať vysokú dôležitosť aj osobnej
prezentácii (8,33 percenta) a reputácii kandidáta počas kampane i pred
ňou (8,29 percenta). Dôležitú úlohu zohrá aj dôvod kandidatúry (8,27
percenta) a osobné sympatie voličov (8,05 percenta). "Podľa prieskumu
voličov výrazne neovplyvnia bilbordy, letáky či volebné slogany.
Väčšina volebných kampaní nijako nezaujme. Väčší dôraz by mali kandidáti
klásť na osobnejšiu komunikáciu s voličmi. Iba bilbord nikomu kampaň
nevyhrá," povedala zakladateľka projektu Jaroslava Vaculčiaková s
tým, že dôležitú rolu u voliča nehrá ani politická príslušnosť
kandidáta.
Voliči v prieskume odpovedali na otázku "Do akej miery vaše rozhodnutie, koho budete voliť v komunálnych voľbách, ovplyvňujú nasledujúce faktory?" Oslovení mali odpovedať pomocou desaťbodovej škály, kde číslo jeden znamená "vôbec to nie je dôležité" a číslo desať znamená "je to veľmi dôležité".